Egészséges bélflóra és fogyás, Fogyhatunk is a probiotikumoktól - HáziPatika

egészséges bélflóra és fogyás

50 évesen veszít zsírból

A kulcs a diéta mellett az anyagcsere sebessége, illetve a felesleges energia elégetésének vagy elraktározásának kérdése. A kalóriamegszorítás problémája éppen az, hogy lassítja az anyagcserét, és a szervezetet raktározó üzemmódra állítja. Nem a mennyiség, hanem a minőség a fontos Az nyilvánvaló, hogy a kalóriamegszorítást nem lehet hosszú távon tartani, és nincs is értelme.

A bélflóra és fogyás kapcsolata

Ha nem érezzük jól magunkat egészséges bélflóra és fogyás, ha úgy érezzük, hogy nincs elég energiánk, vagy egyszerűen csak soha sincs elégedettségérzésünk, az biztosan nem jó.

A jó étrend az, ami mellett nem vagyunk éhesek. Az éhséget azonban nemcsak a kevés kalória, hanem a megfelelő minőségű tápanyagok és mikrotápanyagok elégtelen bevitele is okozhatja.

Vannak tápanyagok, amelyek lassítják, vannak, amelyek gyorsítják az anyagcserét. Ez egy másik aspektus, de nehéz megmondani, hogy mi a diéta kulcsa, hiszen az, hogy kinél melyik tápanyag hogyan működik, nem feltétlenül egységes.

fogyás hangulatjavító

A legfontosabb ebből a szempontból az, hogy valamely összetevő okoz-e gyulladást a szervezetben vagy mit kell enni hogy fogyjon. Itt válik fontossá a bélflóra is, ugyanis egyensúlyzavara gyulladást okozhat a szervezetben!

A bélflóra egyensúlya A beleinkben rengeteg baktérium található, melyek velünk szimbiózisban, vagyis kölcsönösen előnyös együttélésben vannak. Kölcsönösen csak megfelelő baktériumokkal előnyös az együttélés. A beleinkben található baktériumok száma tízszerese a testünkben található sejtek számának. Jelen tudásunk szerint már több mint tízezer különböző fajta baktériumról tudunk, amelyek itt találhatók.

Segítség a fogyásban – prebiotikumok

A jónak nevezett baktériumok előnyösek számunkra. Segítik az emésztést, javítják a bélmozgástbizonyos vitaminokat termelnek pl.

fogyni sakk

K2, B12 stb. Nem képeznek gázokat, sőt, segítenek eltüntetni azokat.

Fogyhatunk is a probiotikumoktól

Mit fogyasszunk? A baktériumok számával könnyű dobálózni, de tény, hogy modern társadalmunkban kevesebb az ilyen baktérium, mint a természetes táplálékon élő embereknél.

hogyan lehet csak légzéssel lefogyni

Azoknak rostokra, cellulózra, számunkra emészthetetlen komplex szénhidrátokra van szükségük. Ezek alapján könnyen elképzelhetjük, mivel teszünk rosszat és mivel teszünk jót a szervezetünknek.

Érdekesmegbeszélések