Gi étrend, Glikémiás index (GI) táblázat • A paleolit diétáról A-tól Z-ig

gi étrend

MME Ezzel a diétával egyszerűen gi étrend gyorsan szabadulhatsz meg a felesleges zsírpárnáidtól, és csupán néhány egyszerű szabályt kell betartanod.

gi étrend

A glikémiás index, rövidítve GI, egy számérték, amely arra utal, hogy milyen gyorsan szívódik fel az adott élelmiszerben lévő szénhidrát a szervezetben. Az alacsony glikémiás indexű ételek lassan felszívódó szénhidrátokat tartalmaznak, így tovább jóllakottnak érzed magad tőlük. Minél alacsonyabb egy étel GI indexe, annál kevesebb glükózt juttat a véráramba, így a hasnyálmirigynek is kevesebb inzulint kell termelnie ahhoz, hogy a glükóz eljusson a sejtekhez.

Minél kevesebb inzulin termelődik, annál gi étrend zsírt raktároz el a szervezet.

Glikémiás index (GI) diéta

A magas glikémiás indexű ételek gyorsan felszívódó szénhidrátokat tartalmaznak, amelyek hirtelen megemelik a vércukor és inzulin szintet, amit a vércukorszint hamar leesése követ, ezzel éhségérzetet okozva. Nincs tehát más dolgod, mint olyan ételeket fogyasztani, amelyeknek alacsony a glikémiás indexe. Ebben segít az alábbi GI piramis. Első szint Ezek az ételek magas GI-értékkel rendelkeznek. Semmilyen tápanyag nincs bennük, csak zsír.

5 hetes fogyókúraprogram: GI diéta mintaétrenddel, 1. hét

Ide tartoznak a cukrozott üdítőitalok, a csipszek, sütemények, kekszek, pékáruk. Ezekből hetente csak egyszer egyél!

  • 3 kiló mínusz egy hét alatt, egészségesen: itt a GI-diéta! | hajduker.hu
  • Alacsony glikémiás ételek, GI diéta étrend, GI diéta receptek

Második szint Ide tartoznak azok az ételek, melyeknek szintén magas a glikémiás indexe, viszont van bennük egy kevés, a szervezet számára fontos tápanyag. Ilyen ételek a burgonya, a rizs, és a cukrozott reggelizőpelyhek. Amennyiben alacsony GI-értkű élelmiszerrel kombinálod, csökkentheted a cukor felszívódásának idejét.

gi étrend

Hetente egyszer vagy kétszer fogyaszthatsz belőlük! Harmadik szint Ide tartoznak az olajos magvak és a diófélék, mert alacsony glikémiás indexűek és tele vannak esszenciális zsírsavakkal.

A glikémiás index használata + táblázatok

Naponta egyél belőlük egy maréknyit! Negyedik szint Ide tartoznak a fehérjék vörös húsok, szárnyasok, a halak és tengeri herkentyűk, valamint a tojás.

gi étrend

Nincs bennük szénhidrát, tehát a GI-értékük nulla. Naponta kétszer-háromszor fogyaszthatod, de mindig az alacsony zsírtartalmúakat válaszd!

gi étrend

Ötödik szint Ide tartoznak a tejtermékek, amelyek szintén alacsony glikémiás indexűek. Naponta alkalommal fogyaszthatsz az alcsony zsírtartalmú változatokból!

Milyen a GI-diéta?

Hatos szint Ide tartoznak az alacsony GI értékű szénhidrátok, melyekből naponta alkalommal is ehetsz. Ilyenek a különféle magvak és a teljes kiőrlésű lisztből készült kenyér, a zab, a barna tészta, barna rizs, árpa, az újburgonya és az édeskrumpli.

  1. Fogyjon 10 kg zsírt 2 hét alatt
  2. Apró szokások fogyás
  3. Hogyan kell enni a fogyáshoz
  4. Glikémiás index táblázat Mi az a glikémiás index?
  5. Glikémiás Index (GI) diéta és táblázat
  6. Karcsúsodva a váll tetejéről
  7. Milyen a GI-diéta? - Wellness - Élet + Mód

Hetes szint Ide tartoznak a zöldségek és gyümölcsök, melyekből naponta 5 adaggal kellene fogyasztanod. Ne hagyj ki egyetlen étkezést sem!

Glikémiás index táblázat

Bár ezzel a diétával csak úgy olvadnak le rólad a kilók, ez nem jelenti azt, hogy bármennyit ehetsz! Tízórai Egy körte Ebéd Bármilyen szendvics, amelyik kevesebb mint kalóriát tartalmaz, és magvas kenyérből készült és egy alma vagy valamilyen más gyümölcs, kibéve banán!

Uzsonna g zsírszegény sajt Vacsora g párolt tőkehal, salsával, egy gi étrend adag zöldsalátával és g héjában főtt újkrumplival, desszertnek gyümölcsaláta 3.

Érdekesmegbeszélések