Hiit zsírégetés

FUTÁS HIIT EDZÉS | hajduker.hu

Intervallum edzés - a legjobb zsírégető edzés?

Ahogy beköszönt a jó idő, egyre többen sportolnak a szabadban. Sokan a futást választják, amivel fejleszthetik az állóképességet, formálódhatnak és fogyhatnak is.

400 KALÓRIA 40 PERC ALATT! ZSÍRÉGETŐ TELJES TEST EDZÉS 💪

Egyszerű felkapni a futócipőt, és kocogni fél vagy egy órát, de van egy még hatásosabb megoldás, ha a nyár közeledtével a bomba alak elérése a cél. A HIIT edzéssel gyorsabban és hatékonyabban kerülhetünk jó formába. A kardió jellegű mozgással — mint amilyen a futás, az úszás és a kerékpározás — alacsony vagy közepes intenzitással végezzük az edzésmunkát.

A megfelelő eredmény elérése ennél az edzéstípusnál meglehetősen hosszú ideig tart, a kalóriaégetéshez legalább 30 perces edzés ideális.

hiit zsírégetés

Az intervallum edzéssel perc alatt ugyanazt a hatást lehet elérni, mint egy 1 órás, állandó intenzitású kardió mozgással. Az időspóroláson túl további előnye még a kardióval szemben, hogy gyorsabb a kalóriaégetés, és az edzés után még 24 órával is fennáll a zsírégetés folyamata.

HIIT edzés útmutató: Az intervallum edzés előnyei és működése

HIIT edzéssel felpörgethetjük az anyagcserét, javíthatjuk az állóképességet és fejleszthetjük izmainkat. A saját testsúlyos gyakorlatok akár otthonunkban, de szabadtéren vagy edzőteremben is elvégezhetők.

hiit zsírégetés

HIIT edzés — a magas intenzitással végzett mozgás. A HIIT High-intensity interval trainingazaz a magas intenzitású intervallum edzés során magas és alacsony intenzitású hiit zsírégetés váltogatják egymást. A magas intenzitású rész anaerob edzésnek felel meg, testünk a szénhidrátokat hasznosítja energiaforrásként, oxigén felhasználása nélkül.

hiit zsírégetés

Az alacsony intenzitású szakasz során az energiaraktárak újratöltődnek, a test elkezd regenerálódni. Mire figyeljünk a HIIT edzés során?

hiit zsírégetés

Mint minden edzés előtt, itt is különösen fontos, hogy ne hanyagoljuk el a bemelegítést. Az első pár hiit zsírégetés érdemes megtalálni a határainkat, és ennek megfelelően emelni a gyakorlatok számát vagy erősségét.

HIIT edzés útmutató: Az intervallum edzés előnyei és működése

A magas intenzitás megterheli a szervezetet, a hangsúly a fokozatosságon legyen. Nagyobb terhelésnél előfordulhat enyhébb rosszullét jethalal fogyás hányinger, ha szükségét érezzük, kérjük egy profi edző segítségét a kezdeteknél.

hiit zsírégetés

Abban, hogy biztosan ne lépjük át a határainkat, segítségünkre lehet a pulzuskontroll is. Felejtsük el a futást? Épp ellenkezőleg, a HIIT edzéssel megtörhetjük a monoton, hosszú hiit zsírégetés ritmusát.

hiit zsírégetés

Lazább futás vagy kocogás során érdemes beépíteni rövid sprinteket az edzésbe, vagy változatossá tenni a mozgást pár négyütemű fekvőtámasszal. Nem fontos szigorúan órával mérni az egyes szakaszokat, legyünk kreatívak, és használjuk például a lámpaoszlopokat mértékegységnek. Három lámpaoszlop gyors sprint, három lámpaoszlop lassú kocogás, ennyire egyszerű.

Futás vs. HIIT edzés

Hogyan építsük be edzéstervünkbe a HIIT-et? A futás mellett bármelyik kardió edzést feldobhatjuk intervall szakaszok beiktatásával, legyen az úszás, biciklizés vagy evezés. A HIIT sokat segíthet akkor is, amikor úgy érezzük, hogy az állandó, azonos intenzitású mozgással nem fejlődünk. Az intervallumos edzés felrázza testünket, ezáltal képesek leszünk jobb eredmények elérésére.

Érdekesmegbeszélések