Utad fogyás vélemények

utad fogyás vélemények

Megállt a fogyásom! Ez nem újdonság. Kevés olyan ember van, aki elkezdi ma és a célnál felnyújtja a kezét, hogy már készen is van.

Legtöbbünknek ez nem hogy egyik napról a másikra nem megy, de rengeteg akadály mellett történik mind lelki mind fiziológiai értelemben. Ahhoz tudnám hasonlítani, mint egy "se veled, se nélküled" kapcsolatot, ahol egy pár a hosszú párkapcsolat alatt többször szakít, majd újra egymásra talál.

Utad fogyás vélemények fogyás vélemények tökéletes erre a hasonlat, mert ahogyan a kapcsolatainkban is vannak viták és nehézségek, pont úgy akadunk összetűzésbe a szobamérleggel, az étvággyal, az egész életmódváltással. Óriási csatákat és önmarcangolásokat hajtunk végre az egész folyamat alatt.

Sokan észre sem veszik, de életünk során legtöbbet önmagunkkal vitatkozunk. A jó és a rossz döntések között őrlődve élünk a hétköznapokon.

Ismerjük a szabályokat, amelyek a fogyáshoz vezetnek, mégis rendre áthágjuk azokat, kiskapukat keresünk, feladjuk, újra kezdjük, sokadszorra kudarcot vallunk, majd ismét belátjuk, hogy nem mehet ez így tovább. Egy nő élete során többször találkozik szembe a fogyási vággyal, a kérdés az, hogy a siker eljön-e. Ha valaki kitartó, akkor előbb vagy utóbb el tudja érni az áhított célt.

Mindig az a mérvadó, hogy meddig van valakiben kitartás és célorientáltság.

Elkezdni nem nehéz. Végig csinálni sokaknál komoly életfeladat. Persze vannak a nagyon acélos emberek, akik csettintésre leadnak 50 kilót és élnek boldogan. Tedd fel magadnak a kérdést: Te közéjük tartozol? Mert én bizony nem. Soha nem is tartoztam oda és nem is fogok. Genetikailag is hordozom a hízási hajlamot, korábbi életviteli szokásaim is jócskán gödörbe sodortak, kijavítani 33 évet pedig komoly feladat.

Hiszen itt berögzült szokásokat kell gyökeresen kitépni az életünkből és helyükre úgy ültetni újakat, mint a facsemetéket. Azok terebélyesedéséhez pedig türelem és legfőképp idő kell. Na ez az a tényező, amire a legtöbb fogyni vágyó nem tud várni. Mert villámgyorsan szeretne megszabadulni minden felesleges kilótól.

De nem néz mögé. Blogomban már rengeteg írtam arról, hogy mekkora út volt számomra is a fogyás élettani logikáját és folyamatát megérteni. Sokkal bonyolultabb ez, mint azt gondolnánk. A mai élelmiszeripari eljárások miatt nagyon nehéz helyzetben vagyunk.

utad fogyás vélemények

Nem csak az élelmiszergyártás kapcsolódik ide, hanem a táplálékkiegészítők forgalmazása és a xenoösztrogének jelenléte is. Bármit leveszünk a boltok polcairól, tüzetesen meg kell vizsgálnunk, mi van benne. Annyira eltávolodott a természetes élelmiszerek fogyasztásától a társadalom, hogy nem csoda, ha szervezetünk több ponton intoleráns lett bizonyos adalékanyagokra, élelmiszerekre. Nálam pld.

utad fogyás vélemények

Konkrét allergiás reakció az, hogy elmegy a hangom, gombóc lesz a torkomban és hólyagos lesz a szám. Sokat kutattam a témában és orvosnál is jártam. Nem a gyümölcsökkel van problémám, hanem a növényvédő szerekkel. Ezért van az, hogy pld. Ezért gondolom azt, hogy a különféle hozzáadott adalékanyagok élelmiszereinkhez vagy azok a szerek, amikkel zöldségeinket, gyümölcseinket kezelik, telítették a szervezetünket.

Ellenszélben igyekszünk a kilók ellen tenni. De amikor a tejfehérje allergia, a glutén érzékenység, az ételallergia, a felszívódási zavarok, a pajzsmirigy elváltozások, az inzulinrezisztencia és egyéb itt fel nem sorolt hormonális utad fogyás vélemények egészségügyi problémák nehezítik a céljainkat, akkor bizony a motiváció fenntartása idegőrlő. Márpedig a fogyás elsődleges kulcsa a bennünk rejlő belső motiváció. Az a tűz és tenni akarás, ami kitart elejétől a végéig.

Szinte minden tényező a fogyásban képes arra, hogy elevenen felfalja a motivációnk egy darabját, ezért folyamatosan küzdenünk kell azért, hogy tartósan képesek legyünk életmódot váltani. Azt mondanom sem kell, hogy a fogyókúrák és csodaszerek nem adnak hosszan tartó megoldást.

Valóban lehet fogyni, a mérlegen. Legfőképp izomból, szövetekből és vízből és legkevésbé zsírból. Nagyon veszélyes minden olyan diéta, amely tartósan alapanyagcsere alá viszi az étkezést, több okból is: 1.

Alacsony kalóriafogyasztás mellett a mikrotápanyagokban is hiányt szenvedünk, azaz jóval kevesebb vitamint és ásványi anyagot fogyasztunk, amely hiánytáplálkozáshoz és alultápláltsághoz vezet. Hosszú távon ez komoly egészségügyi kockázatokat rejt magában. Alacsony kalóriafogyasztás mellett a szervezet tartalékol és megóvja saját zsírszövetét.

Hiszen energiaforrását lecsökkentjük a létfenntartáshoz szükséges energiaszint alá is, így valahonnan energiát kell szerezzen. Saját energiaraktárát, a zsírállományt viszont nem fogja odaadni. Nagyon egyszerű a példa, ezt már sokszor elmondtam.

Elküldenek a munkahelyedről és nincs bevételed. Megtakarítást halmoztál fel évek alatt. Ha nincs munkád, el kezded szétszórni a megtakarításaidat? Tartalékolni kezdesz.

ERIKÁNAK IS SIKERÜLT! - 40KG FOGYÁS 1 ÉV ALATT

Na pont ezt teszi a tested is, megőrzi a tartalékait, azaz a zsírszövetet. Ezért ahhoz nyúl, amiből még tud energiát nyerni, izomból. A mérlegen tök jó az a kg kcal-s étrend mellett, de garantálom, hogy fél év múlva 30kg-mal leszel nehezebb.

Ha újra eszel, akkor ugyanis a szervezet mindent bekebelez és amiből csak tud, a zsírsejtekhez csoportosítja. Alacsony kalóriás diétákat hosszú távon nem tud senki betartani, ezért a jo-jo zsírvesztési módszer attól a perctől garantált, mikor bele kezdesz egy ilyen fogyókúrába.

Mi kell a fogyáshoz?

utad fogyás vélemények

Ha olyan módszert szeretnénk választani, ami hosszan tartó eredményeket szolgáltat, akkor kiegyensúlyozott táplálkozással és mozgásprogrammal kell neki kezdeni.

Elsőként a diéta beépítése a legfontosabb, mert mozgás nélkül is lehet fogyni, de zabálás melletti mozgással már nem. Amin minden diétázó elvérzik, az az étrend és nem pedig a sport. Én magam is szenvedtem évekig edzőteremben 1 órákat, majd olyan szépen bezabáltam, hogy arról inkább szót sem ejtek. Mindennek az alapja a táplálkozás.

Hogyan kell fogyni a gondolkodás

Több segédletemben utad fogyás vélemények már, mit tartok célravezető módszernek, kifejezetten összeollózva a 60 napos fitt e-bookban szedtem össze. Itt mindent megtalálsz. A fogyás 3 eszköze: Alapanyagcsere feletti, tudatos, kiegyensúlyozott táplálkozás Heti szintű kardió gyaloglás, biciklizés, úszás, kocogás, stb. Célterv a teljes programra, amelyben feltárod a saját nehézségeidet, lehetőségeidet, akadályaidat, erőforrásaidat és megtervezed lépésről lépésre az utadat - sarokpontokkal, mérföldkövekkel.

Ha következetesen és kitartósan kiállsz önmagad elhatározása mellett, még akkor is rendre találkozol nagyon utad fogyás vélemények akadállyal. Mind a külső ingerek által, mind belső önmagadtól érkezőkkel. Ez valahol teljesen rendben van. Hiszen élsz. Minden nap küzdesz a munkában, a családban, anya vagy, barátnő vagy, feleség vagy, társ vagy, testvér vagy. Az élet pedig nem válogat és nem könnyíti meg a terheket. Jön egyik a másik után, neked pedig ugyanúgy probléma alatta a súlytöbbleted.

Mikor lehet sikertelen a fogyás? Ebben a témakörben feltétlenül őszintének kell lenni magunkhoz, mert képesek vagyunk önáltatásra, önbecsapásra, és ebben igazán profik is vagyunk.

utad fogyás vélemények

Az első kérdés, amit minden esetben fel kell utad fogyás vélemények magunknak: Minden, ami tőlem telhető, megteszem a cél érdekében? Sok esetben az áll a fogyási sikertelenség mögött, hogy sajnos nagyon sok területen engedékenyek vagyunk önmagunkkal és gyakran még észre sem vesszük.

Segítség! Megállt a fogyásom! :: Duciforradalom

Vagy csak kicsit csalunk, de azt már nem látjuk, hogy sokszor kicsit, ami viszont már sok nagy hibát eredményez. De előbb taglaljuk, a fogyás milyen szakaszokból áll: A kezdeti szakasz mindig intenzív. Ha sikerül azt elérni, hogy az energiamérleg rendben legyen, akkor kalóriadeficittel - alapanyagcsere felett, de tényleges energiaszint alatt étkezve - csökkenni kezd a súlyunk.

Az első szakaszban általában könnyebb fogyni. Az intenzív fogyási szakaszokat mindig követ lassabb. A köztes, lassú szakaszokban sokszor nincs súlyvesztés. Ennek okát már több posztomban kifejtettem. A testsúly és testzsír változás idegrendszer által is irányított hormonális folyamatok által lehetséges.

A test reagál a kalória csökkentésre, beáll rá kényelmi zónába. Ezért fontos az, hogy a fogyást nyomon kövesse kalória csökkentés. Egy kg-os nő kg-nál kevesebbet nem ehet, ugyanakkor fogyása alatt folyamatosan csökkentenie kell a kalóriamennyiséget, míg végül eljut a célsúlyig, ahol akár kalórián is tud élni jóllakva, ha nem sportol aktívan.

Azt mindenképp el kell fogadni, hogy a szervezet az intenzív fogyási szakaszok után pihenést igényel. Ezért rendeződik és kicsit áll a fogyás.

Ez nem azt jelenti, hogy nem történnek jó dolgok közben, csak nem feltétlenül a mérlegen látványos ez. Az intenzív és lassúbb szakaszok váltakoznak. Menstruációkor testsúlyunk kg-ot is felvehet. Ezért mensi előtt 1 nappal és mensi alatt soha ne nézzük a súlyunkat, vagy ha megnézzük, ne legyen mérvadó.

A test ilyenkor a vérbőség miatt is vizet tartalékol.

Ha nagyon gyakran fogyókúráztunk a valós életmódváltás előtt, akkor a szervezetnek akár fél évre is szüksége lehet, hogy megértse, mi zajlik, ugyanez érvényes a 40 év feletti nőkre is, ezért tippek a fogyáshoz és az erőnléthez a kitartás a kulcs.

Türelem kell a szakaszok között, mert az intenzív fogyási intervallumok és a stagnálások mindenkinél másképp működnek és azokat legtöbb esetben befolyásolni nem lehet.

Ha mégis be kell avatkozni, arra mutatok néhány trükköt, információt: Ha hirtelen kezdtél el sportolni, az izomtömeg fejlődése okozhat eltérést a mérlegen. Az izomtömeg nő, a zsírtömeg csökken és ez okozhat stagnált súlyállapotot, holott a testösszetétel utad fogyás vélemények. Ezért mondom azt mindig, hogy a mérleg nem mérvadó sok esetben.

Ha komoly eredményt szeretnél látni, végeztess el testösszetétel mérést, pld. Ezt pár havonta, fél évente tudod ismételni és láthatod az igazi változást.

utad fogyás vélemények

Ha hosszabb ideje áll a fogyás, mindenképp vezess 1 hétig táplálkozási naplót. Mindent írj bele. Az utolsó morzsát is.

utad fogyás vélemények

Gyakori, hogy megnézek egy-egy naplót és meg tudom mutatni bennük azokat az apróságokat, amelyek miatt az étrend makró és kalória összértéke jóval meghaladja utad fogyás vélemények fogyási cél kalóriát. Ugyanígy igaz a táplálkozási napló esetén, hogy rádöbbenünk, az előírt kalória vagy makrómennyiség felét sem ettük meg. Szemmértékre senki nem képes megmondani egy étel mennyiségét. Ha ráteszel 3 db koktélparadicsomot a konyhamérlegre, megdöbbentő az eredmény.

Sokan jóval kevesebbet esznek annál, mint kellene. A fogyáshoz fogyni kell pro ana kell! A szervezetünk igazán rafinált. Hozzá tud szokni szokásokhoz. A kalóriafogyasztás idővel már sok neki, utad fogyás vélemények mozgás idővel már nem elég neki, ezért már nem reagál egyikre sem.

Kényelmesen elvan az új értékekkel. Ezért kell folyamatosan újratervezni a fogyási szakaszokban. Soha nem fogom megérteni, hogyan tud valaki lefogyni végig kalórián kilós súlyról 70 kg-ra. Vagyis értem. A szervezet szenved, izmot bont, az egész egy látszatfogyás. A hozzászokáshoz az is hozzá tartozik, hogy egyhangú a táplálkozás. Minden nap csirke-rizs-párolt zöldség egy idő után nem vezet eredményre.

Sem pszichésen, sem az emésztésnél. Kell a változatosság. Ha másképpen kell az élelmiszereket feldolgozza az emésztő rendszer, más folyamatok zajlanak odabent. Sosem hanyagolható el az orvosi oldal áttekintése. Ezért mindig alapos orvosi kivizsgálással érdemes kezdeni. Alapvető vizsgálatok kellenek legyenek: nagylabor látni lehet a gyulladásokat3 pontos cukor és inzulinterhelés azonnal tudni lehet, van-e inzulinrezisztenciapajzsmirigy panel kimutatható, ha az anyagcsere hormonja alul vagy túl működik, esetleg gyulladásban vannőgyógyászati kivizsgálás, PCOS panel kiderül, a női nemi hormonok rendben vannak-e, található-e ciszta vagy más gyulladás, milyen az ösztrogén szint, stb.

Érdekesmegbeszélések